BSO: Un grapat de cançons que sempre em faran falta V: "Tothom vol el que no té" de Sau

Tothom vol el que no té al Palau de la Música. Font: Youtube



Una de les cançons més especials de Sau. És d'aquelles cançons que m'hauria agradat sentir a tots els concerts del grup. Entenc que tot plegat és un tema de gustos, però quan les lletres diuen coses les cançons arriben al cor, i remouen quelcom. Senyal que qui l'ha composat, ha fet molt bé la seva feina. M'hi jugo un pèsol que aquesta magnífica balada, agradaria a més d'un que tan sols coneix el Boig per tu. Passaran els anys, i segurament, m'enriquiré personalment descobrint nous grups, però mai m'oblidaré d'aquesta joia. Una delícia que formarà part de la bso de la meva vida. La veritat és que és un plaer haver crescut gaudint d'aquestes cançons. Que quedi clar que hi ha una generació de catalans que ens hem fet grans escoltant Sau, Els Pets i Sopa de Cabra; i no per això, vol dir ni que tinguem mal gust, ni que no hi entenguem res de res. A vegades tinc la sensació que sí no dius que escoltes The Beatles o The Rolling Stones, evidentment sé qui són i m'agraden, sembla que no estiguis a primera divisió.  

Finalment, si hi ha qui no la coneix, hauria de saber que...forma part del seu darrer treball discogràfic Amb la lluna a l'esquena (Música Ligera, 1998) enregistrat als Estudis Bar Miquel de Santa Eulàlia de Riuprimer (Vic, Osona). 


Tothom vol el que no té
Música: Pep Sala
Lletra: Carles Sabater i Pep Sala

He vist la llum de les estrelles, he besat llavis de mel,
he volat per sobre els núvols, he travessat tots els deserts,
he tocat amb els dits la lluna i m'he sentit cremar la pell.

Però si tu no hi ets, no tinc lloc on mirar-me,
tothom vol el que no té, no sé res, però puc adonar-me:
no té sentit si tu ni hi ets. Res té sentit si tu ni hi ets.

He pujat a les muntanyes, he trobat la flor de neu,
he sobreviscut a tantes batalles, he vist per dins el meu infern,
he fet pactes amb el diable i un àngel m'ha ensenyat el cel.

Però si tu no hi ets, no tinc lloc on mirar-me,
tothom vol el que no té, no sé res, però puc adonar-me:
no té sentit si tu ni hi ets. Res té sentit si tu ni hi ets.


Discografia Sau:  

1998 - Amb la lluna a l'esquena
1996 - Bàsic
1996 - Set
1995 - Cançons perdudes, rareses i remescles
1994 - Junts de nou per primer cop
1992 - Concert de mitjanit
1991 - El més gran dels pecadors
1990 - Quina nit
1988 - Per la porta de servei
1987 - No puc deixar de fumar

Entrades populars