BSO: Un grapat de cançons que sempre em faran falta XXXI: "A prop del mar" de Sau

A prop del mar. Font: Youtube.



Malauradament Amb la lluna a l'esquena (Blanco y Negro Music, 1998) va ser el darrer treball discogràfic, amb temes inèdits, del grup Sau. 

El disc es va publicar el 23 d'abril de l'any 1998. Aquell any en lloc d'un llibre em varen regalar aquest àlbum. D'entre les tretze cançons que integren el tracklist n'hi ha dues que em semblen dues joies de la banda osonenca: A prop del mar i Tothom vol el que no té. Dues cançons que vint-i-un anys després no he deixat d'escoltar.  

A prop del mar
Música: Pep Sala. Lletra: Carles Sabater i Pep Sala. 

Si no vas molt de pressa pels voltants del meu carrer,
veuràs les cases blanques i un bar que està sempre obert.
Bicicletes que van amunt i avall, que travessen tot el parc,
una església molt a prop del mar i carrers amb nom de sant.

Si no vas molt de pressa i mires al teu voltant,
veuràs portes obertes que et conviden a passar.
Digue'm si el carrer fa olor de mar, si fan soroll els finestrons,
si les sirenes sonen cap al tard, si a les terrasses hi ha coloms.

Si vas a prop del mar, si veus a la meva gent,
si vas a prop del mar, digue'ls-hi que penso en ells.
Si no vas molt de pressa i et pots aturar,
mira´m les seves cares, si hi veus el temps passar.

Si en els seus ulls hi ha felicitat i en la pell el seu treball,
si la vida segueix endavant, com jo la puc recordar.

Si vas a prop del mar, si veus a la meva gent,
si vas a prop del mar, digue'ls-hi que penso en ells.
Si vas a prop del mar, si vas a prop del meu carrer,
si vas a prop del mar, veuràs la meva gent

El grup format per Carles Sabater, Pep Sala i un seguit de músics: Ramon Altimir, Quim Vilaplana, Josep Lluís Pérez, Carles Oliver, Jordi Mena i Gerry Duffy, entre d'altres.  

En una nova publicació de "BSO: Un grapat de cançons que sempre em faran falta" us parlaré de l'altra joia del grup: Tothom vol el que no té. No voldria pas que es molestessin els amants del Boig per tu. Sau, que quedi clar, era un dels grans grups de la música feta amb la nostra llengua. La prova és que a avui en dia les seves cançons tracten sobre diferents temes d'actualitat i d'altres que ho foren en el seu moment: Els temps estan canviant, Temps difícils, No volíem fer-nos grans, Ara o mai i Perestroika, entre d'altres.

Val la pena recordar que a la publicació número sis de "BSO: Un grapat de cançons que sempre em faran falta" us parlava de l'altra joia del grup: Tothom vol el que no té. En aquella ocasió era la versió que realitzava en Pep Sala durant el concert de commemoració del 25è aniversari del naixement del grup al Palau de la Música Catalana.

       
     


Entrades populars