#Capítol 8: Un bon any, la sal de la bona vida
Portada del Capítol 8. Font: Fox 2000 Pictures |
Capítol 08: Un bon any, la sal de la bona vida
L’art dels petits detalls 1x08 Novembre 19
F/in SINTONIA uns segons a PP i passa a 2P.
Entradeta:
Benvinguts
al vuitè capítol, o bé a la vuitena entrada, del podcast L’art dels petits detalls.
Un espai
on, cada dijous a les set del vespre, hi podreu trobar tot allò que engloba el
nostre blog.
En
definitiva, cada setmana us parlarem d’un petit detall. D’alguna manera, intentarem
mostrar els petits detalls de la vida des d’un punt de vista particular.
F/in Sintonia uns
segons a PP i passa a 2P.
Avui dedicarem
el programa a descobrir el film, Un bon
any, de Ridley Scott. Una comèdia romàntica estrenada l’any 2006.
Comencem.
Sintonia fos amb F/in
MÚSICA_Bso Un bon any “Wisdom” uns segons a PP i passa a 2P.
Parlament
“Un bon any, la sal de la vida”:
La pel·lícula és la setzena producció en
la carrera cinematogràfica del director anglès, Ridley Scott.
Diríem que es donen dos factors pels
quals el cineasta decidís tornar a realitzar un brusc viratge cap a terrenys
que, a priori, un no associaria ni amb els seus gustos ni amb aquells gèneres
que millor li han funcionat al britànic. El primer, encara que no és el
principal, és l'esgotament que li va suposar el rodatge de la superproducció
èpica d’El regne dels cels de 130 milions de dòlars. Un fet que l’havia deixat
amb poques ganes de tornar a afrontar un altre projecte d’una envergadura similar.
Però és en el segon factor on trobem la
prova més evident, la motivació més clara que porta a Scott a incursionar en la
comèdia romàntica. Aquesta no és altra que una espècie d'aposta que el cineasta
havia realitzat amb l’escriptor, Peter Mayle, i veí de la casa que el director
té a la Provença francesa en la que Ridley es comprometia a traslladar a la gran
pantalla la novel·la que Mayle tenia pensat escriure sobre una notícia que
havia llegit al «Times» sobre
un jove emprenedor britànic que havia muntat una reeixida empresa vinícola en
terres franceses.
L’aleshores nova producció d’Scott es
va rodar molt prop d'on el director britànic té una de les seves residències.
Tant el director com l’escriptor
compartien la bellesa de les terres provençals i el fet que podrien comptar amb
la participació de l’actor, Russell Crowe a l'hora de realitzar la inversió de
37 milions de dòlars.
Aquest va ser el motiu principal pel
qual, de manera inexcusable, Ridley Scott va acabar posant-se al capdavant d’Un bon
any, una producció de Fox 2000 Pictures
de l’any 2006.
RS MÚSICA_Bso Un
bon any “Wisdom”.
F/in TALL Tràiler
Un bon any (2:23) a PP i RS.
F/in MÚSICA_Bso Un
bon any “The Wedding Samba” uns segons a PP i passa a 2P.
Parlament “L’invisible, Scott”:
Si hi ha quelcom que crida poderosament
l'atenció d’Un bon any és el fet que Ridley Scott arriba a fer invisible el seu
estil i els seus tics a fi d'optimitzar el bon funcionament de la trama que
enfila el llibret del guionista, Marc Klein, en l’adaptació de la novel·la de Peter
Mayle.
En relació amb la trama convé tenir en
compte que segueix al personatge de Crowe durant uns dies que canviaran completament
la seva existència i la seva manera de veure la vida.
L'actor, Russell Crowe, encarna al Max Skinner,
un broker despietat i tot un tauró de
les finances que recorda al Gordon Gekko, interpretat per Michael Douglas a Wall Street, el film d’Oliver Stone.
Doncs bé, un bon dia, el sr.Skinner, rep
una carta de França avisant-lo de la mort de l’oncle Henry on li comuniquen el
llegat que aquest li ha deixat: el château i les vinyes on ell va passar els
millors estius de la seva vida.
Aprofitant el fet que la història es debati
entre dos temps, l'acció recorre a certs flashbacks en els quals es descriu
l'íntima relació que el Max, de petit, tenia amb l’Oncle Henry, un bon vivant descarat i faldiller magníficament interpretat per tot un galant
de l’escena britànica com és l’Albert Finney.
I mentre el passat torna a sorgir amb força en l'estressant vida del Max,
el present té nom i formes d’una dona francesa, màgicament sorprenent per la
seva bellesa i l’extrema naturalitat, la Marion Cotillard,
tot interpretant, la Fanny Chenal, un
paper fet a la seva mida.
MÚSICA_Bso Un bon
any “The Wedding Samba” fos amb F/in MÚSICA_Bso Un bon any “Choosing Love” un segons a PP i passa a 2P.
Parlament “La sal de la bona vida”:
La pel·lícula mostra de manera
extraordinària el que significa l’expressió francesa «la joie de vivre». La veritat és que el film se’n impregna del primer a
l'últim minut de metratge, ja sigui per la franquesa amb la qual Crowe, Cotillard i els seus companys ens fan partícips de les seves emocions
i, també, per la llum que desprenen la totalitat dels fotogrames que componen
les gairebé dues hores de metratge.
No aniríem gens desencaminats si
volguéssim afirmar que la recerca permanent de la bellesa plàstica de les
imatges que Scott persegueix al llarg
del film, mai ha tingut una traducció menys artificiosa que la que trobem aquí
a Un bon any.
Ridley Scott és un enamorat de l'entorn
en el qual transcorre l'acció. El director recorre de nou a canvis dràstics en
les tonalitats de la fotografia per a emmarcar la diferència entre el Londres
fred i distant dels negocis, i la Provença verda i exuberant que retorna a la
vida del protagonista, el Max Skinner.
En última instància és allò que ens
enamora de la pel·lícula i, al mateix temps, ens contagia d’optimisme i ens permet
creure que encara hi ha un espai al món on és possible viure gaudint del temps
que passa a poc a poc per tal de delectar-se de les coses bones i dels petits
detalls de la bona vida.
MÚSICA_Bso Un bon
any “Choosing Love” fos amb F/in amb MÚSICA_Bso
Un bon any "How Can I Be Sure Of You" uns segons a PP
i passa a 2P.
Parlament “Un entorn fantàstic per una pel·lícula fantàstica”:
Certament, la història que veiem a Un bon any l'hem vist mil vegades al
llarg de la història del cinema. O potser alguna més i tot.
Un dels grans atractius de la comèdia romàntica
de Ridley Scott és el Château La Canorgue,
que a la pel·lícula es diu La Siroque,
un château envoltat de vinyes ubicat a la carretereta de Bonnieux, a la route
du Pont Julien, a la carretereta D149, a la Regió del Luberon, a la Provença
francesa.
Un espai que val molt la pena visitar i
comprar alguns dels grans vins, com per exemple Le Coin Perdu, que produeix la Nathalie, l’actual productora de vi, de la
família Margan que
és propietària del château des de l’any
1970.
RS MÚSICA_Bso Un
bon any “How Can I Be Sure Of You”.
F/in TALL Final
Un bon any (2:27) a PP i RS.
F/in MÚSICA_Bso Un
bon any "Le Coin Perdu" uns segons a PP i passa a 2P.
Parlament “Una pel·lícula fantàstica per gaudir del temps que passa a
poc a poc”:
Scott és conscient que el ritme de la
pel·lícula és perfecte, tot i que podem deduir allò que passarà. El públic no
s’avorrirà mai perquè la història està màgicament narrada. Un fet que provoca
que el públic segueixi l’esdevenir del relat amb interès fins al final.
Hi ha romanticisme, però no és d’aquell
que carrega les tintes ni tampoc es torna banal, tot i que aquest fet depèn molt
del que l’espectador considera com a banal.
El film, d’una banda, aconsegueix contagiar-nos
del savoir faire de la bona vida a través del que suggereixen les seves imatges i, de l’altra, ens evoca amb la
manera com s’explica la història. Convé ressaltar que en cap moment arriba a
excedir-se.
MÚSICA_Bso Un bon
any "Le Coin Perdu" fos amb F/in MÚSICA_Bso Un bon any “Itsy Bitsy Petit Bikini” uns segons a PP
i passa a 2P.
L’alegria que desprèn la pel·lícula en
part es degut a la manera de dirigir de Ridley Scott.
El film té un tempo que recorda alguns
films clàssics amb els quals hi guarda certes semblances, encara que precisament
no són argumentals.
Un Bon Any
té un cert classicisme en la rapidesa amb la qual avança la història, la
senzillesa amb la qual tot es mostra, l'eficàcia dels seus diàlegs, les
excel·lents interpretacions de: Russell Crowe, Marion Cotillard, Albert Finney,
Freddie Highmore, Didier Bourdon, Abbie Cornish, Tom Hollander, Archie Panjabi
i Isabelle Candelier.
F/in MÚSICA_Bso Un
bon any “Itsy Bitsy Petit Bikini” uns segons a PP i passa a 2P i fos amb F/in
SINTONIA un segons a PP i passa a 2P.
Tancament:
Recordeu que a la web del podcast: l’artdelspetitsdetalls.blogspot.com
hi trobareu tota la informació relativa al podcast i un grapat d’escrits i
apartats per gaudir dels petits detalls de la vida. També, ens hi podreu
escoltar, i tornar a escoltar, sempre que us vingui de gust.
Recordeu: l’artdelspetitsdetalls.blogspot.com
F/in SINTONIA un segons a PP i passa a 2P.
Ens veiem, novament, el dijous vinent a les set
del vespre.
Fins la pròxima, detallistes. Sigueu molt
feliços!
F/in SINTONIA un
segons a PP i RS.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada