BSO: Un grapat de cançons que sempre em faran falta XXVI: "La màquina de cosir" de la Beth

La màquina de cosir. Font: Youtube


La màquina de cosir és la cançó que obre el penúltim treball de la Beth, Segueix-me el fil (Música Global, 2010). Des del primer dia que vaig escoltar-la que sempre em fa somriure. Em transmet pau i serenor. És una balada acústica. Un piano, un pedal steel loop, una trompa, una màquina de cosir i la veu de la cantant Beth Rodergas són perfectes per transportar-me camins enllà. 

Si quan la gaudeixo decideixo tancar els ulls, ella sempre em guia cap al mateix destí. Un indret únic que tan sols sabem ella i un servidor. No tinc cap mena de dubte que és la cançó idònia per dur-m'hi. No n'hi ha cap d'igual. En conseqüència, aquesta cançó formarà part de la banda sonora de la meva vida. Tots, absolutament tots, tenim un grapat de cançons per si mai ens fan falta. Cerqueu-les perquè seguríssim que les trobareu.

Digipack del disc Segueix-me el fil. Foto: @bdeciurana

No sé on ets però sé que coincidirem... Si no és avui, serà demà. Aviat, ben aviat, ens trobarem i la veritat és que m'encantaria que fos allà on tu i jo sabem. Aquell racó de món que per mi és especial, únic i irrepetible. També m'agradaria que un dia ho fos per tu. No dubtis mai que serem tu i jo qui ens seguirem el fil.

Tal com diu la cançó "tu només segueix-me el fil. Segueix-me el fil i no cauràs. Segueix amb mi. Segueix que em sembla que m'he enamorat. No t'imagines com t'agradarà, ni t'imagines el que sentiràs". Ens ho devem, no creus? 

No oblidis mai que aquests anys que no hem estat junts no han sigut gens fàcils. Ho poden haver semblat, però no ho han estat gens ni mica. Pensa que totes les ficades de pota han servit per aprendre que a la vida de candidates reals a ser parella, molt honestament, tan sols n'hi ha tres o quatre. Recorda aquell vers dels Manel que diu "ens ha costat déu i ajuda arribar fins aquí". 

Si et sembla bé, i seria ideal, em delectaria que poguéssim compartir el nostre temps. Òbviament, no tinguis cap mena de dubte que ens respectarem els nostres espais de soledat. Hi estic disposat. Així mateix, m'agradaria que sabessis que estic disposat a renunciar. Més que res perquè ets tu, i només tu, qui m'interessa tenir al meu costat. T'estimo, vida meva.

© Text: Bernat de Ciurana.              

La màquina de cosir
Música i lletra: Beth Rodergas.

Segueix-me el fil,
segueix-me el fil i no et perdràs,
segueix per aquí,
segueix que això acaba de començar,
no t´imagines on et duré,
ni t'imagines el que et donaré...

tu només segueix-me el fil,
segueix-me el fil i no et perdràs
segueix així, segueix que estem
a punt d'arribar
no t'imagines com t'agradarà,
ni t'imagines el que sentiràs…

tu només segueix-me el fil,
segueix-me el fil i no et perdràs
segueix a dins, segueix que
estem a punt d'acabar
no t'imagines com disfrutaràs,
ni t'imagines que hi voldràs
tornar…

tu només segueix-me el fil,
segueix-me el fil i no cauràs
segueix amb mi,
segueix que em sembla que
m'he enamorat…

Entrades populars