BSO: Un grapat de cançons que sempre em faran falta XIII: "Qui més estima" dels Mishima

Qui més estima, Mishima. Font: Youtube



Qui més estima, ha estat el primer senzill de nou àlbum dels Mishima Ara i res (Warner/The Rest is Silence, 2017).  El disc es va publicar a principis del mes de maig. Val la pena destacar que el títol prové de les tres darreres paraules del poema Tot són preguntes de Joan Vinyoli.  



Qui més estima
(adaptació de David Carabén 
del poema The More Loving One de W. H. Auden)

Miro les estrelles embadalit però també entenc
que jo si fos per elles em podria estar podrint a l’infern
En canvi aquí a la terra la indiferència no és el principal
que hem de témer dels homes, de les dones i dels animals

Com ens sentiríem si cremessin els astres
amb una passió no corresposta per nosaltres?
Si no pot haver-hi igual estima
si no podem sentir el mateix amor
deixeu que sigui jo qui més estima
Deixeu que sigui jo qui més estima dels dos.

Tan admirador com crec que sóc
d’estrelles a qui sé que interesso ben poc
tampoc, ara que les veig, podria dir
que n’hagi enyorat alguna des d’aquest matí.

Com ens sentiríem si cremessin els astres
amb una passió no corresposta per nosaltres?
Si no pot haver-hi igual estima
si no podem sentir el mateix amor
deixeu que sigui jo qui més estima
Deixeu que sigui jo qui més estima dels dos.

Si totes haguessin de desaparèixer o de morir
hauria d’aprendre a mirar cap a un cel buit
i veure en l’absoluta foscor quelcom gloriós
tot i que això em costaria una mica més d’un dia o dos.




Entrades populars